X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.
Dieta
Fizjologia treningu
Metody treningowe
Odchudzanie
Suplementacja
Testy wydolnościowe
Trening po kontuzji
Trening siłowy
Trening wydolnościowy
Zdrowie
Akceptujemy karty
fitness klub ursynówfitness ursynówsiłownia ursynówsiłownia ursynówfitness ursynów

Witaminy rozpuszczalne w wodzie.

 
witaminyW przeciwieństwie do witamin rozpuszczalnych w tłuszczach nasz organizm nie jest w stanie gromadzić witamin rozpuszczalnych w wodzie, dlatego należy je uzupełniać codziennie w naszej diecie. Nadmiar witamin usuwany jest wraz z moczem, więc ryzyko przedawkowania jest bardzo niskie.  Do witamin rozpuszczalnych w wodzie należą witaminy z grupy B oraz C.

WITAMINY GRUPY B

Tiamina (B1) - 
jest niezbędna w metabolizmie węglowodanów i w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego. Wspomaga proces gojenia się ran oraz uśmierza ból. Głównym źródłem witaminy B1 są produkty zbożowe, chleb, czerwone mięso, brązowy ryż i jajka

Ryboflawina (B2) - 
bierze udział w końcowych etapach niektórych reakcji metabolicznych, odgrywa bardzo ważną rolę w utrzymaniu zdrowej skóry, błon śluzowych, osłonek nerwów, rogówki. Ryboflawina jest niezwykle ważna w prawidłowym funkcjonowaniu narządu wzroku. Jej źródłem są produkty mleczne, pełne ziarna, groch.

Niacyna (B3) 
- odpowiedzialna za prawidłowy metabolizm pokarmów, pomaga w utrzymaniu zdrowej skóry. Ma istotny wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego oraz pokarmowego.  Jej głównym źródłem są produkty o wysokiej zawartości białka np. mięso, ryby, drożdże piwowarskie, mleko, jajka, ziemniaki i orzeszki ziemne.

Pirydoksyna (B6) 
- niezbędna w metabolizmie aminokwasów, kwasów tłuszczowych oraz glukozy. Bierze udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek oraz jest odpowiedzialna za prawidłowe ciśnienie tętnicze. Głównym źródłem witaminy  B6 są przede wszystkim mięso, drób, nabiał, warzywa zielone i strączkowe, orzechy, pestki słonecznika, banany a nawet napoje energetyczne.

Cyjanokobalamina (B12) -
 związek działający we wszystkich komórkach organizmu, przede wszystkim w jelitach, szpiku oraz układzie nerwowym. Jest odpowiedzialny za wytwarzanie zdrowych komórek krwi, utrzymuje prawidłową jakość osłonek nerwowych oraz bierze udział w syntezie kwasów nukleinowych. Głównym źródłem witaminy B12 są produkty pochodzenia zwierzęcego: wątroba, mleko, ser, jajka.

Kwas foliowy (B11) 
współdziała wraz z witaminą B12 w syntezie kwasów nukleinowych, wykorzystywany także w produkcji czerwonych krwinek. Jest niezbędny dla prawidłowego rozwoju płodu, zapobiega uszkodzeniom układu nerwowego u nienarodzonego dziecka oraz reguluje podział komórek dziedzicznych. Do głównych źródeł kwasu foliowego należą zielone warzywa, pomidory, groch, nasiona słonecznika, banany, awokado.

Kwas pantotenowy i biotyna 
- niezbędne w prawidłowym funkcjonowaniu tarczycy, skóry i włosów, odgrywają ważną rolę w wielu procesach metabolicznych. Bogatym ich źródłem są wątroba, orzechy włoskie, mąka sojowa, żółtko jaj, migdały, grzyby, marchew i pomidory.

WITAMINA C

Zwana także kwasem askorbinowym, odgrywa szereg bardzo istotnych ról w organizmie. Jest odpowiedzialna za tworzenie kolagenu i utrzymaniu go w optymalnym stanie.  Kolagen  jest jednym ze składników tkanki łącznej biorącym udział w procesie kształtowania kości, chrząstek, mięśni oraz naczyń krwionośnych. Witamina C jest także bardzo silnym przeciwutleniaczem, chroniącym komórki i tkanki organizmu przed negatywnym działaniem wolnych rodników. Wolne rodniki to cząsteczki powstałe w różnych przemianach metabolicznych oraz w wyniku promieniowania UV. Witamina C ułatwia przyswajanie żelaza oraz bierze udział w metabolizmie pokarmów. Głównym źródłem witaminy C są owoce cytrusowe, ziemniaki, kapusta, czarne jagody, jabłka, soja, brukselka, brokuły, pomidory czy papryka.

UMÓW SIĘ NA PIERWSZY, DARMOWY TRENING PERSONALNY

+
ogólnorozwojowy sylwetkowy
rehabilitacyjny po kontuzji motoryczny
pod kątem innego sportu
nasz karnet karta MultiSport
fitprofit ok system sam trening z wejściem
Zapoznałem się i akceptuję regulamin treningów personalnych.