X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.

Mięsień poprzeczny brzucha.

 
mięsień poprzeczy brzucha
Włókna mięśni poprzecznego brzucha są najbardziej wewnętrzną strukturą  biorąc pod uwagę ścianę jamy brzusznej. Włókna te umieszczone są bezpośrednio pod mięśniami skośnymi wewnętrznymi. Mięsień poprzeczny brzucha bierze udział w tworzeniu tzw. cylindra wewnętrznego, który jest odpowiedzialny za prawidłowe napięcie wewnętrzne chroniące poszczególne segmenty kręgosłupa przed niebezpiecznymi ruchami. Mięsień poprzeczny rozciąga się od wyrostków żebrowych kręgów lędźwiowych, grzebienia kości biodrowych oraz bocznej części więzadła pachwinowego do kresy białej, unerwiony jest przez gałęzie międzyżebrowe (VI – XII), biodrowo- podbrzuszne, płciowo – udowe oraz biodrowo – pachwinowe.
 
 
 
Funkcje mięśnia poprzecznego brzucha:
  • zbliżanie żeber do płaszczyzny pośrodkowej
  • zwiększa ciśnienie w jamie brzusznej
  • zwęża klatkę piersiową (mięsień wydechowy)





Przykładowe ćwiczenia:

- Napięcie mięśnia poprzecznego w leżeniu na plecach.
leżenie na plecach






- Podpór przodem na przedramionach „PLANK" 
images2                                                     







- Napięcie mięśnia poprzecznego w klęku podpartym z dodatkowym oderwaniem kończyn
klęk podparty
 








- Ćwiczenie z piłką „ wyjazd” i „przyjazd” z pozycji klęku prostego na przedramionach
ball-roll-out