X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.

Czym jest Trening Core?

 
Nazwa Trening „Core” jest pojęciem nieustannie pojawiającym się w sporcie oraz w fizjoterapii. Nie ma ono dokładnego odpowiednika w języku polskim. Mięśnie stawów biodrowych, brzucha oraz pleców pracując razem tworzą funkcjonalny segment naszego ciała tzw. core, czyli „rdzeń”. Utrzymanie tego rejonu ciała w odpowiedniej „kondycji” pozwala na uniknięcie niepożądanych w sporcie, ale także w  rekreacji kontuzji (również bólu kręgosłupa).

W trakcie ruchu mięśnie brzucha wraz z mięśniami pleców oraz bioder pracują w skoordynowany sposób. Dlatego też, ten rodzaj treningu opiera się na ćwiczeniu wzorców ruchowych oraz stabilności ciała. Trening core ma na celu zcentralizowanie siły oraz koordynacji w najsilniejszym regionie naszego ciała, czyli w tułowiu oraz biodrach, gdzie znajduje się środek masy ciała będący punktem stabilności. Dlatego też, trening "core" nie może sprowadzać się tylko i wyłącznie do ćwiczeń mięśni brzucha takich jak np. skłony (popularne „brzuszki”). Prawidłowy i efektywny program treningowy, nakierowany na „core” powinien zawierać ćwiczenia, podczas których kręgosłup pozostaje w pozycji neutralnej zarówno w trakcie oddychania jak również poruszania kończynami górnymi i/lub dolnymi. Należy jednak pamiętać o tym, że zanim zaczniemy ćwiczyć nasz „core” trzeba zadbać o odpowiednią mobilność oraz stabilność kręgosłupa (musi mieć odpowiedni zakres ruchomości celem dostosowania się do różnych pozycji w trakcie ruchu oraz być odpowiednio stabilny, tak aby dać „wsparcie” dla całego ciała). Najlepszym sposobem aby ocenić w jakiej kondycji jest „core” są testy funkcjonalne t.j. FMS czyli „Functional Movement Screen”.


Cook Gray, Athletic body in balance, Human Kinetics 2003, s. 30-31., s. 61-63.

trener personalny, trener przygotowania motorczynego, fizjoterapeuta Warszawa

fitness klub Ursynów

mgr Anna Rozmus 


UMÓW SIĘ NA PIERWSZY, DARMOWY TRENING PERSONALNY

+
ogólnorozwojowy sylwetkowy
rehabilitacyjny po kontuzji motoryczny
pod kątem innego sportu
nasz karnet karta MultiSport
fitprofit ok system sam trening z wejściem
Zapoznałem się i akceptuję regulamin treningów personalnych.