X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.

Bolesność okolicy lędźwiowo-krzyżowej.


Ból w okolicy lędźwiowo- krzyżowej jest najczęstszą dolegliwością zgłaszaną przez pracowników biurowych.  Jedną z teorii (pomijając czynniki psychospołeczne) jest to, że przykurcz mięśni  zginaczy stawu biodrowego i słaba wytrzymałość mięśni tułowia, w szczególności prostowników (m.in. mięśnie pośladkowe), skutkują zmienioną biomechaniką miednicy i kręgosłupa.

W badaniach opublikowanych przez czasopismo „Spine” ( kwiecień 2014) potwierdzono tą teorię. Zbadano wpływ ćwiczeń rozciągających mięsień biodrowo – lędźwiowy oraz wzmacniających mięśnie tułowia na częstość występowania bólów krzyża u zdrowych pracowników biurowych, u których jednocześnie wykryto zmniejszony zakres wyprostu w odcinku lędźwiowym i zmniejszoną wytrzymałość mięśni tułowia (prostownik grzbietu, poprzeczny brzucha i czworoboczny lędźwi).

Grupa badana wykonywała dwa razy dziennie ćwiczenia rozciągające mięsień biodrowo-lędźwiowy oraz izometryczne na mięśnie tułowia dwa razy w tygodniu.  Stwierdzono znacznie mniejszą częstość występowania dolegliwości w badanej grupie na przestrzeni jednego roku.

Wyniki eksperymentów sugerują sensowność wprowadzania jak najczęściej powyższych ćwiczeń w codzienne treningi. Jak zatem je wykonywać? Najbardziej znanym i prostym do wykonania jest stretching mięśnia biodrowo – lędźwiowego w pozycji klęku jednonóż lub w wykroku. Ważne jest aby podczas ćwiczenia nie pochylać tułowia w przód i napiąć mięśnie brzucha.

ROZCIĄGANIE ZGINACZY BIODER W WYKROKU
rozciąg biodr-ledź
Trener personalny, fizjoterapeuta, Trener przygotowania motorycznego, Warszawa
fitness klub Ursynów

mgr Joanna Palka