X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.

Ból w przedniej części kolana.


W związku ze wzrostem popularności sportów wytrzymałościowych takich jak bieganie i triatlon, w gabinetach fizjoterapeutycznych i lekarskich oraz u trenerów personalnych coraz częściej pojawiają się osoby z bólem w przedniej części kolan. Diagnoza objawów bólowych pojawiających się w tym obszarze to m. in.: chondromalacja rzepki, tendinoza więzadła rzepki lub konflikt rzepkowo-udowy. Najczęściej terapia zostaje nakierowana na staw kolanowy, czyli miejsce pojawienia się bólu, jednakże takie „objawowe” podejście jest niewystarczające. Ból kolana może wynikać z nieprawidłowego funkcjonowania stawów: biodrowego lub skokowego. Aby terapia i trening były skuteczne należy odnaleźć przyczynę bólu i wyeliminować ją, wprowadzając w plan treningowy odpowiednie ćwiczenia. Poza badaniami obrazowymi takimi np. USG lub MRI stawu kolanowego, potrzebna jest dokładna ocena funkcjonalna kończyny dolnej.

Najnowsze badania wskazują na to, że zespoły bólowe kolan związane z przeciążeniem mogą być objawem złej biomechaniki stawu biodrowego lub stawu skokowego. Osłabiona stabilizacja stawu biodrowego, lub ograniczenie mobilności w stawie skokowym może objawiać się bólem w stawie kolanowym. Zatem, w treningu ogólnorozwojowym poza ćwiczeniami wykonywanymi obunóż jak np. przysiady, powinny znaleźć się ćwiczenia wykonywane w staniu na jednej nodze np. martwy ciąg jednonóż. Ćwiczenia wykonywane na jednej nodze, nie tylko poprawiają siłę mięśni, ale również przyczyniają się do poprawy stabilności (przede wszystkim stawu biodrowego oraz stawu skokowego). Dodatkowo, oprócz wzmacniania, należy pamiętać także o utrzymaniu optymalnego zakresu ruchu.

Trener personalny, fizjoterapeuta, trener przygotowania motorczynego Warszawa
fitness klub Ursynów

mgr Anna Rozmus

UMÓW SIĘ NA PIERWSZY, DARMOWY TRENING PERSONALNY

+
ogólnorozwojowy sylwetkowy
rehabilitacyjny po kontuzji motoryczny
pod kątem innego sportu
nasz karnet karta MultiSport
fitprofit ok system sam trening z wejściem
Zapoznałem się i akceptuję regulamin treningów personalnych.