X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.

M.E.A.T.


Poprzedni artykuł poświęcony był procedurze R.I.C.E.

Kolejnym, alternatywnym sposobem postępowania po urazie jest procedura M.E.A.T. Nazwa pochodzi od pierwszych liter poszczególnych etapów postępowania.

M – movement (ruch): Spokojny, kontrolowany ruch może zapobiegać tworzeniu się tkanki bliznowatej, która zwykle powstaje po długim unieruchomieniu. Przepływ krwi poprawia regenerację uszkodzonych struktur.

E – exercise (ćwiczenia): Odpowiednie ćwiczenia zwiększające zakres ruchomości w połączeniu z protokołem R.I.C.E. mogą polepszyć funkcje i możliwości obciążenia stawu.

A – analgetics (środki przeciwbólowe): Chodzi o stosowanie środków farmaceutycznych oraz naturalnych suplementów diety o charakterze przeciwbólowym, które nie spowalniają procesu regeneracyjnego (np. paracetamol)

T – treatment (leczenie): Polega na korzystaniu z terapii ciepłem i zimnem według przykładowego schematu: 2 min ciepła na 30 s zimna, powtarzane ok. 10 razy. Poprawia to przepływ krwi, zwiększa odżywienie a tym samym pozwala na szybszą regenerację uszkodzonych tkanek. Można również stosować akupunkturę lub kurację komórkami macierzystymi, która pozwala na odbudowę uszkodzonych struktur i zmniejsza dolegliwości bólowe.

Zasadnym wydaje się również stosowanie obu procedur, a przynajmniej częściowe wykorzystanie, niektórych etapów w celu zwiększenia skuteczności leczenia.


Trener osobistyTrener przygotowania motorycznego, Warszawa
fitness klub Ursynów

mgr Marcin Paluch

UMÓW SIĘ NA PIERWSZY, DARMOWY TRENING PERSONALNY

+
ogólnorozwojowy sylwetkowy
rehabilitacyjny po kontuzji motoryczny
pod kątem innego sportu
nasz karnet karta MultiSport
fitprofit ok system sam trening z wejściem
Zapoznałem się i akceptuję regulamin treningów personalnych.