X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.

Zespół T.

odc thObecny styl życia, mnóstwo godzin spędzonych przy biurku z nosem wlepionym w monitor niesie za sobą duże ryzyko występowania niepożądanych zjawisk zachodzących w układzie kostno-stawowym.  Zdarza się, że odczuwamy rozlany ból w obrębie ramienia, a także zaburzenia czucia, mrowienie i drętwienie. Te wszystkie symptomy są wynikiem zaburzeń w okolicach górnych segmentów piersiowego odcinka kręgosłupa. Taki zbiór dolegliwości określany jest mianem zespołu T.  Przypuszcza się, lecz nie zostało to potwierdzone badaniami klinicznymi, że te objawy mogą pochodzić z autonomicznego układu nerwowego, co może być wynikiem bliskiego sąsiedztwa pnia współczulnego biegnącego wzdłuż odcinka piersiowego kręgosłupa.

W badaniu najczęściej stwierdza się zmniejszoną ruchomość połączeń środkowej i dolnej części kręgosłupa piersiowego. Odzyskanie pełnego zakresu ruchu w ograniczonych stawach, można osiągnąć za pomocą mobilizacji i manipulacji, co powinno doprowadzić do ustąpienia objawów. Innym charakterystycznym objawem „zespołu T” jest tendencja do występowania wzorców zwiększonego napięcia mięśni, którym towarzyszy postawa ciała cechująca się przesunięciem głowy i barków ku przodowi (tzw. ustawienie w protrakcji). Dodatkowo pacjent odczuwa bolesność dotykową w obrębie mięśnia czworobocznego (jego górnej części) spowodowaną nadmiernym napięciem i tworzeniem się punktów spustowych (aktywnych lub ukrytych) będących często „magazynem stresu". Ćwiczenia korygujące polegające na wzmocnieniu mięśni (głównie części dolnej mięśnia czworobocznego i równoległobocznego oraz prostownika grzbietu odcinka piersiowego) oraz na obniżeniu napięcia mięśnia zębatego przedniego, piersiowego większego i mniejszego. Takie postępowanie może być równie skuteczną metodą poradzenia sobie z „zespołem T”.

Należy pamiętać by robić krótkie przerwy w pracy polegające na odejściu od stanowiska i wykonaniu kilku prostych czynności ruchowych w celu pobudzenia układu nerwowego i zredukowaniu napięcia mięśniowego.

Trener Personalny, Trener przygotowania motorycznego, Warszawa
fitness klub Ursynów

mgr Marcin Przysiwek