X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.

Mało kto postrzega bieganie jako cykl wielokrotnie powtarzanych skoków, grupa ta zawęża się jeszcze bardziej gdy zapytamy o poprawna technikę wyskoku i lądowania.
A przecież bieganie nie jest niczym innym jak tylko długą serią podskoków, skakanie to coś bez czego bieganie nie istnieje. Osiągniecie mistrzostwa w poprawnym skakaniu to warunek niezbędny do zostania mistrzem w bieganiu poprawnym technicznie. To teraz takie oczywiste a jednak... Czy jako przeciętny biegacz kiedykolwiek analizowałeś ogromną liczbę podskoków i lądowań która wykonałeś już w swojej karierze?

WYKONAJ PROSTY TEST: 30 skoków jednonóż na skakance. 30 skoków to umowna ilość, która potwierdza właściwą sprawność i przygotowanie twojego ciała na wielokilometrowe treningi czy zmagania na trasie wyścigów 

Zanotuj:
Czy udało ci się zaliczyć to zadanie na obie nogi? Jeśli nie ile wykonałeś skoków na lewej a ile na prawej nodze? Czy obie były jednakowo silne i stabilne? 
Staraj się skakać na skakance odunóż/jednonóż na każdym treningu wzmacniającym, zacznij od takiej liczby powtórzeń która pozwoli ci utrzymać prawidłową technikę:
  • ustabilizuj biodra- to one są źrodłem siły w tym ćwiczeniu
  • przez cały czas trwania podskoków utrzymuj neutralną postawę ciała od czubka głowy przez plecy po palce u stóp 
  • ląduj na śródstopiu pozwalając pięcie jedynie na minimalny kontakt z podłożem tuż przed kolejnym wybiciem się w górę
  • lądując stawiaj stopę skierowaną palcami do przodu
  • kolano ustawione jest cały czas w osi nogi (nie koślawi się) łuk stopy powinien być wyraźnie wysklepiony (nie zapada się)
  • stopniowo zwiększaj ilośc powtórzeń w jednej serii, staraj się wykonać 3-4 poprawne serie na każdą stronę, oraz obie nogi.
Ten prosty element rozpędzi maszynę, jaką są twoje nogi do nieznanych Ci wcześniej osiągów.

mgr Iwona Woronowicz
trener personalny, trener przygotowania motorycznego, fizjoterapeuta

Na podstawie:
"Gotowy do biegu" rozdział 15, K. Starrett, T.J.Murphy

UMÓW SIĘ NA PIERWSZY, DARMOWY TRENING PERSONALNY

+
ogólnorozwojowy sylwetkowy
rehabilitacyjny po kontuzji motoryczny
pod kątem innego sportu
nasz karnet karta MultiSport
fitprofit ok system sam trening z wejściem
Zapoznałem się i akceptuję regulamin treningów personalnych.